Przejdź do treści
Page Loader
Czcionka: A A A
Kontrast: A A A A X

Znamy finalistów konkursu „Złota Kieszeń”

czw., 15/12/2022 - 07:48

Za nami I etap Festiwalu Scenografii i Kostiumów „Scena w Budowie” 2023. Do finału konkursu Kapituła wybrała osiem spektakli finałowych o szczególnych walorach scenograficznych i kostiumograficznych, które swoją premierę miały w sezonie artystycznym 2021/2022 (wrzesień-sierpień). W kolejnym etapie o nagrodę „Złota Kieszeń” powalczą następujące spektakle:

  • „Alicja w Krainie Czarów”, kom. Przemysław Zych, libretto: Robert Bondara, Opera Nova w Bydgoszczy, scenografia i kostiumy: Martyna Kander
  • „Alte hajm/Stary dom”, reż. Marcin Wierzchowski, Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, scenografia i kostiumy: Magdalena Mucha
  • „Imagine”, reż. Krystian Lupa, koprodukcja: Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, Teatr Powszechny w Łodzi, scenografia: Krystian Lupa, kostiumy: Piotr Skiba
  • „Orlando.Biografie”, reż. Agnieszka Błońska, Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, scenografia i kostiumy: Katarzyna Kozyra, Arek Ślesiński
  • „Lalka”, reż. Radosław Rychcik, Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, scenografia, kostiumy, światła: Łukasz Błażejewski
  • „Lalki Kafki”, reż. Marek Zákostelecký, Wrocławski Teatr Lalek, scenografia: Marek Zákostelecký
  • „Rewizor”, reż. Jurij Murawicki, Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, scenografia i kostiumy: Galya Solodovnikova
  • „Rohtko”, reż. Łukasz Twarkowski, Teatr im. Jana Kochanowskiego w Opolu, scenografia: Fabien Lede, kostiumy: Svenja Gassen

Celem Konkursu jest wyłonienie najlepszych spektakli pod względem scenografii i kostiumów, spośród zgłoszonych. Jego zamierzeniem jest prezentacja, promocja i popularyzacja prac autorów scenografii i kostiumów do polskich inscenizacji powstałych zarówno w obiegu instytucjonalny, jak i offowym.

Kapituła wybierała Finalistów spośród 53 spektakli (12 samodzielnie zgłoszonych przez jej członków oraz 41 zgłoszeń przesłanych przez teatry z całej Polski). W finale znalazły się 4 spektakle zgłoszone samodzielnie przez teatry i 4 rekomendowane przez Kapitułę.

W skład Kapituły weszli:

  • prof. Paweł Dobrzycki – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
  • Agnieszka Koecher-Hensel – historyk teatru i teatrolog
  • Jolanta Kowalska – krytyk teatralny, historyk teatru
  • prof. Zbigniew Majchrowski – teatrolog, ekspert Komitetu Nauk o Sztuce PAN, Uniwersytet Gdański
  • Jacek Wakar – krytyk teatralny, dziennikarz

Fot.: Marcin Pietrusza